Tredje gången gillt

"But I can't help it if I'm helpless
every time that I'm where you are
.."

Klockan är nio och här är ekot!
Ja, eftersom UJ verkar vara för trött efter en hel dag på skolan, jag undrar hur jag ska överleva när jag börjar : o .. Hur som helst, eftersom jag inte rikigt visste vad jag ska skriva om så frågade jag henne och hennes svar blev "köttbollar och jordäpplen! " Så det blir väl intressant ?

Jag har faktiskt funderat varför det heter "köttbullar" för det är ett rätt ologiskt namn. Det borde heta köttbollar som UJ skrev. För då någon säger bullar så tänker man ju på kanelbullar, inte köttbullar. Skillnaden mellan dessa borde ju bara vara att det är kanel på den ena och kött på den andra, eller har jag jättefel ?
   Tänk dig .. bulldeg med margarin socker och köttfärs, gott ellerhur ? x)
Jordäpplen då.. Det är väl samma sak som vanliga äpplen! För de växer ju på träd som kommer upp ur jorden. Tänk vad smart jag är : ) i alla fall när det gäller vissa saker .

Men simma lugnt : )            / Grönis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0